Víte, že

Víte, že

konzumace pečiva s vyšším podílem žitné mouky prospívá našemu zdraví?
   Žito je blízce příbuzné pšenici, ovšem je tmavší a má tenčí zrno. Ze všech obilnin obsahuje žito nejvyšší podíl aminokyseliny lysinu. Je také zdrojem komplexu vitaminu B, vitaminu E, železa a několika druhů minerálů. Žitná mouka má vzhledem k trávicímu traktu výhodnější složení, zejména má vyšší obsah vlákniny i její skladba je pro člověka příznivější.
   S pšenicí je žito nutričně podobné, ale zásadní rozdíl tkví i v obsahu lepku - žito ho má o mnoho méně. Lepkem se nazývá směs bílkovin obsažených v nitru obilných zrn, která může za to, že především jemně vymletá pšeničná mouka těsto pěkně váže a pečivo je krásně nadýchané a kypré, přesně tak, jak vyžaduje většina dnešních spotřebitelů.
   Jak je vidět, nadměrná konzumace v dnešní době tolik oblíbené světlé pšeničné mouky není zdraví prospěšná, naopak může někdy i škodit. Důležitá je vyvážená strava.
   V pekárenství je žitná mouka lehce kombinovatelná s ostatními druhy mouk a dodává pečivu a chlebu specifickou a jakoby mazlavou chuť.
   Je zajímavé, že na rozdíl od nás, kde spotřeba žitné mouky vytrvale klesá, je mnoho zemí, v kterých je trend zcela opačný, a to díky zdravotní osvětě. Podle skandinávských výzkumů obsahuje žito řadu látek s protinádorovými účinky a s podporou ochrany proti srdečním a cévním chorobám.
   V současné době jsou v nabídce Selské pekárna tyto výrobky obsahující vyšší podíl žitné mouky: Žitný chléb, Kmínový chléb, Selský chléb, Slunečnicový chléb, Dalamánky a další.
   Udělejte i vy něco pro své zdraví, a zařaďte tyto výrobky do svého jídelníčku!

2011 webdesign & tvorba webových stránek » frogDesign.cz